Mi magyarok tényleg halogatjuk a selejtezést? – Az érzelmek és anyagiak is közrejátszanak

Megosztás

A VELUX Cégcsoport friss reprezentatív kutatása szerint a magyar lakosság többsége rendkívül hajlamos a selejtezés halogatására: a válaszadók 81%-a beismeri, hogy időnként késlelteti a cseréket, legyen szó háztartási eszközökről, vagy bútorokról. Érdekesség azonban, hogy miközben a kisebb tárgyak cseréje sokak számára háttérbe szorul, a nyílászárók lecserélésére már sokkal nagyobb figyelmet fordítanak a magyarok.

A megkérdezettek 48%-a igyekszik időben lecserélni az ablakokat és ajtókat, hogy megelőzze a nagyobb problémákat. Az elmúlt három évben a válaszadók egyharmada (35%) hajtott végre ilyen cserét, míg 31%-uk eddig sosem cserélte le nyílászáróit.

Az energiamegtakarítás kiemelkedő motiváció, különösen a férfiak körében, ahol 31%-uk számára ez jelenti a legfontosabb szempontot, a legtöbben azonban legfeljebb 200 ezer forintot költenének ilyen beruházásra.

A kutatás arra is rávilágított, hogy anyagi okokból sokan halogatják a selejtezést: a válaszadók 64%-a számára az árak jelentenek akadályt, míg 32%-uk érzelmi kötődés miatt nehezen válik meg régi tárgyaitól.

A cserélendő eszközök között a háztartási gépek (56%) kiemelt helyet foglalnak el, míg a nyílászárók cseréje kevésbé sürgető a válaszadók 46%-a számára. A hőmegtartás javítása érdekében a legtöbben az ajtókat és a homlokzati ablakokat cserélnék elsőként, míg a tetőablakok cseréje mindössze 15%-uk számára volt fontos. A tetőablakkal rendelkezők 60%-a még soha nem cserélte le ezeket az ablakokat, és a legtöbben legfeljebb 100 ezer forintot költenének erre a célra.

„Kutatásunkból kiderült, hogy sokan nem tudják, milyen fontos szerepet töltenek be a tetőablakok az ingatlan hőszigetelésében. Korábbi adataink alapján pusztán a tetőablakok cseréjével és a beltéri hőmérséklet 2°C-kal történő csökkentésével akár 40%-kal mérsékelhető a fűtési energiaigény anélkül, hogy a komfortérzet csökkenne. Célunk, hogy partnerekként segítsük a lakosokat energiahatékony, fenntartható és kényelmes döntések meghozatalában mind az edukáció, mind a tényleges megvalósítás terén, ezáltal megteremtve álmaik otthonát” – árulta el Ritea Noémi, a VELUX Cégcsoport magyar és román piacért felelős vezetője.

Kép: VELUX

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz. 

Kapcsolódó cikkek